петък, 24 декември 2010 г.

Весела Коледа!

В навечерието на Коледа искам да ви пожелая много топлина, уют и настроение по празниците. Нека домовете ви се изпълнят с мирис на борчета и елхички, на вкусни гозби, на вино и канела. Отворете вратите си за Дядо Коледа, за близки и роднини, а сърцата си - за много любов и добрина. Бъдете близо до хората, които обичате! Бъдете щастливи! Бъдете благословени!
Бъдни вечер е един от най-любимите ми празници! Цял ден се скъсвам от готвене и чистене, но го правя с много желание и настроение.  Привечер изваждам купищата кутии с коледна украса и заедно със съпруга ми и децата украсяваме елхата и цялата къща.  Старая се всяка година декорацията да е различна. Тази съм се  спряла на традиционните цветове - червено, зелено и златно.  Палим и много свещи, защото с тях е още по- красиво и вълшебно. Накрая идва ред и на празничната трапеза, отрупана с традиционните постни ястия. Макар всички да ме познавате най-вече покрай тортите и другите сладости, трябва да отбележа, че в готвенето съм по-добра. Българските ястия са ми слабост. Не случайно бобът ми се слави като "най-вкусният на Балканския полуостров" (автор на това гръмко определение е сестра ми, но всички, които са го опитали, са на същото мнение). Бъдни вечер е чудесен повод да докажа кулинарните си умения. Стриктно се придържам към обичаите и приготвям само постни ястия. Днес сготвих прословутия ми боб, за който вече стана дума, чушки и зелеви сърмички с ориз, червени чушки пълнени с боб и бобена салата със заквасена сметана. Последното, колкото и странно да звучи, е адски вкусно! След малко отивам да омеся и питката с късмети и паричка.
И все пак, за да не изневеря на сладкото, предлагам ви и последните ми творения на коледна тематика. За 21 имах поръчки за общо 28 кексчета, 16 питифури и 150 курабийки. Сами се досещате колко време съм прекарала в месене, точене, печене, декориране и т.н. Но си заслужаваше. 


Коледно кексче
Коледни кексчета

Коледни курабийки

 
Коледни питифури

3 коментара:

  1. Честита Коледа Бубе! Желая ти всичко най- хубаво все така да ни радваш и да внасяш настроение с прекрасните си творения!

    ОтговорИзтриване
  2. Весела Коледа, Бубе! здраве и късмет желая на теб и цялото ти семейство!;–)

    ОтговорИзтриване
  3. ♫•*¨*•.¸¸ Честита Коледа ¸¸.•*¨*•♫

    http://design-elements-blog.com/

    ОтговорИзтриване