понеделник, 10 октомври 2011 г.

Торти с единички - 2

Както ви обещах в предишната публикация, оставаме на вълна торти за първи рожден ден.

 





Това е тортата на Вероника. Поръча ми я нейната майка Димитрина. Идеята беше за нещо свежо с цветя отстрани, а отгоре с калинка. Задължителни елементи от декорацията бяха името на малката рожденичка и единичката - да няма никакво съмнение за кого и по какъв повод е тортата. В добавка трябваше да има и три кексчета. Вкусът, някак логично, беше "Вероника". В момента, в който измислих дизайна, нямах търпение да го реализирам в действителност. Изработих всичко с такова желание и удоволствие и съм много доволна от крайната визия. Да вземат тортата дойдоха Дими и сестра й - лелята на Вероника, която се казва Елка. Да ви е познато това име??? Елка е късметлийката, която спечели в жребия за торта. Първоначално идея си нямах, че е тя, но след като ми писа, всичко ми се изясни. Все още не сме решили кога и каква торта ще й подаря, но щом я направя, ще ви я покажа.


Това пък е тортата на Сияна. Майка й Ели ми прати снимка на една триетажна торта, която трябваше да прекроя в едноетажна, но да запазя дизайна и да вмъкна слънце - олицетворение на малката Сияна, която сияе като слънчице със своята прекрасна детска усмивка! Вкусът бе шоколадов еклер.
А след госпожиците идва ред и на малките господа. 



 




Това е тортата за първия рожден ден на Нико, но не и първата, която му правя. Още като навършваше половин годинка, майка му Ивайла ми поръча ето тази торта. Щом дойде да си я вземе каза, че ще се видим отново след 6 месеца. Поводът, разбира се, бе навършването на първата годинка. Този път Ивето избра доста по-шарен и веселяшки дизайн, далеч от пастелните цветове и бебешката тематика. И как иначе - нали малкото бебче вече ставаше голямо момче!!! Идеята й беше долният етаж да е тип зебра в синьо-лилаво и черно, а горният - с тигрови шарки в зелено и кафяво. Най-отгоре искаше да седи маймунка, гушнала единичка, а отстрани да има зебра, лъв, слон, палми и банани. Дизайните с много цветове и детайли винаги първоначално ме стряскат, защото се страхувам да не се получи прекалено кичозно и натруфено. В такива случаи много внимателно обмислям количеството и нюанса на всеки от цветовете, които ще използвам и разположението на фигурите и детайлите. Понякога си правя предварителна цветна скица, за да придобия визуална представа за онова, което се върти в главата ми. Старая се и тортата като цяло да има сюжет, всичко в нея да е обединено под общ мотив и съчетано по най-добрия начин. Май твърде сложно го обясних. Казано по-простичко, бягам от излишната шарения и просто нацвъканите за присъствие фигурки. В случая сюжетът е следният - маймунчето става на 1 годинка и приятелите му носят банани като подарък. 
Тази торта ми е свързана с голяма драма! Беше една от многото, които правих в рамките на няколко дни и всяка секунда ми беше изключително ценна. След като изработих животинките, реших да ги оставя за по-сигурно в пералното ни помещение - далеч от палави ръчички, летящи топки и прочие. Но кой да ти предвиди, че скъпият ми съпруг точно тогава ще вземе да пусне сушилнята без изобщо да забележи подноса с фигурките. От топлината и влагата милите така се бяха деформирали. Като ги видях, изпаднах в нервна криза. Положението беше наистина страшно! Щом мъжът ми се хвана сам да ги поправя... За щастие успяхме да се справим със ситуацията и Нико си имаше своята пъстра и весела торта за първия си рожден ден. 


 

Това е тортата на Боби, който наскоро отпразнува първата си годинка и кръщаването си в Бачковския манастир. Майка му Краси поръча двуетажна торта в бяло, синьо и зелено. Обожавам тази цветова комбинация. Намирам я много стилна и в същото време супер подходяща за дизайн на момчешка торта. Като цяло Краси искаше изчистена, семпла и стилна декорация. Изпрати ми снимки на няколко торти, които си беше харесала из нета, а аз избрах отделни детайли и идеи и се получи моята интерпретация по темата. Украсих и кутията в унисон с тортата и стана много готино. Тук е мястото да благодаря от сърце на Валерия и Ани, благодарение на които се сдобих с такива високи кутии за торта, напарвени по поръчка специално за нас. 

6 коментара:

  1. Прекрасни ! Слънчеви ! Празнични !... какво още да допълня... Без думи съм ! Красота и творчество струи от всеки детайл !

    ОтговорИзтриване
  2. Бубе, страхотна си!Как няма и нотка на кич в нито една от тортите ти!Разгледах творенията на доста твое колеги в нета... е няма друг като тебе!
    Поздрави, Илияна

    ОтговорИзтриване
  3. Бубко,страхотни са и предните и тези! Тази със слънцето ми допадна по-особенно,може да е от това че вече дойде студа и ... ми липсва. Скоро трябва да правя тортичка на племеницата си ,само че за втори рожден ден и си мисля ,че това ще е моето вдъхновение!
    Страхотна си !Знаеш го.

    ОтговорИзтриване
  4. Здравей,

    Дали мога да си поръчам торта за първият рожден ден на синът ми Калоян?

    Ще го празнуваме на 12 02 2012 --- дали ще имаш възможност?

    Поздрави,
    Милка Атанасова

    ОтговорИзтриване
  5. как да си поръчам ?

    ОтговорИзтриване