петък, 7 октомври 2011 г.

Торти с единички

Както и друг път съм ви споделяла, за мен първият рожден ден е нещо истински вълнуващо, значимо и запомнящо се, но не толкова за детето, колкото за майката. Това е денят, в който се връщаш във времето година назад и си даваш сметка, че светът вече е съвсем различен, животът ти - тотално променен, а ти си станала друг човек. Вече цяла година призванието ти е Майка! И въпреки безсънните нощи и безкрайните дни, въпреки опънатите нерви и поразвалената фигура, въпреки тотално пренебрегнатите ти лични нужди и желания, ти си щастлива!!! Истински и безкрайно щастлива! Сякаш вчера пое в ръцете си онова малко, току що проплакало вързопче, а днес то те гледа с цялата си обич, протяга ръчички да те гушне, усмихва ти се с първото си зъбче, търси опората ти, за да направи първите си крачки, казва ти "мамо". За него ти си целият свят: топлината- когато му е студено; утехата- когато го боли; закрилата- когато го е страх. За теб то отронва най-тъжните сълзички и раздава най-широките усмивки. То е твоят живот, твоята сбъдната мечта, твоята гордост и радост!!!
И като всяка добра и всеотдайна майка искаш и празникът за това събитие, първия рожден ден, да бъде съвършен и незабравим. А тортата несъмнено е главен акцент и няма как да не бъде най-красивата, най-пищната, най-страхотната. Обожавам да правя торти за най-малките рожденици, защото с всяка изпитвам отново, и отново целия този трепет и вълнение, спомням си първите рождени дни на моите момчета и усещането е наистина невероятно.
В тази и следващата публикация ще ви представя именно такива торти.


 





Тази е за малката Евелин! Майка й Ели ми изпрати снимка на аксесоарите за партито с молба и тортата да е декорирана в този стил. Още щом видях цветовете и десена бях сигурна, че ще се получи страохтно!!! Тук можете да видите салфетката, от която почерпих идеи за дизайна. Всички детайли са толкова сладурски, че не ми се щеше да пропусна нито един. Постарах се да изработя всяко цвете, калинка, пеперудка максимално близки до оригинала, така че приликата да е очевидна. Мисля, че успях и съм много доволна от резултата. Получи се една истински красива и весела торта, напълно подходяща за първи рожден ден на момиченце. Вкусът беше "Кармен", а градът, за който отпътува тортата - Пловдив. 


Това пък е тортата на Никола. Майка му Лора искаше дизайна да е изчистен в наситени момчешки цветове, а отгоре да има единичка и любимото кученце на Ники. Прати ми снимка на плюшената играчка и аз я претворих от захарно тесто. При декорацията заложих на ленти и кръгчета. За жалост на снимката цветовете доста се разминават от действителните. Вкусът беше "Вероника" - любимата ми ягодова торта, рецептата за която измислих специално за рождения ден на сестра ми, поради което й дадох и нейното име - Вероника. Толкова много торти с този пълнеж направих, че изкупих десетки килограми ягоди от пазара. Използвах само гръцки, защото са много по-ароматни и вкусни и не се разкашкват и разводняват както нашите. Къщата ни от средата на феврурари до към края на лятото ухаеше страхотно на ягоди. 
За разнообразие днес ще ви представя и три кексчета, чиято история е много любопитна. Преди доста време във фликърската ми поща получих писмо от индиец на име Kalai Sukanta. Пишеше ми колко много харесва нещата, които правя и как се възхищава на уменията ми. Съжаляваше ужасно, че няма как да ми поръча кексчета за любимата си сестра, която също ми била голяма фенка. Обещах му някой ден да изработя къпкейкчета специално за нея и да й ги подаря виртуално. Е, спазих си обещанието и измайсторих тези. Надявам се да й харесат и да успея да я изненадам приятно. 


 

4 коментара:

  1. Бубе, гледам сладурските торти за първи рожден ден и се тюфкам защо не ти поръчах на теб тортата за първия РД на Силвето. Исках да ми се получи нещо средно между първата - с цветчета, пчелички, пеперудки и втората, но с коте, вместо с куче. Обаче се получи една мекица - нищо общо с изящните форми, които пресъздаваш ти, нищо общо с цветовете, които използваш и начина, по който ги съчетаваш. Фея на тортите и кексчетата си ти!

    ОтговорИзтриване
  2. Гледам и все още не мога даповярвам, че всичко по тези торти не е нарисувано, а е истинско :) Тортата за малката госпожица ми стана любима - толкова е свежа и слънчева! Момчешката торта по нищо не отстъпва, въпреки, че е по-семпла! А кексчетата ти със сигурност ще зарадват индийката! Ти си истинска вълшебница!

    ОтговорИзтриване
  3. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  4. Невероятна! Прекрасна! БРАВО! Много ми хареса за моята принцеса и търсейки подобни попаднах на Вашата торта в каталога на Захаро Бургас https://www.zaharo.info/torta/1-godinka. Изпълнението бледнее пред Вашето.

    ОтговорИзтриване